Çarşamba, 07 Nisan 2010 08:38
Yağsız kırmızı etin kan kolesterolü üzerine etkisi beyaz etten pek farklı değil.
Amerika'da 36 hafta süre ile yaklaşık 200 kişi üzerinde yapılan bir çalışmada, haftada 5-7 gün yaklaşık 200 gram yağsız et tüketen kişilerdeki kan kolesterol seviyesi düşmelerinin, haftada 5-7 gün yaklaşık 200 gram beyaz et tüketenlerdekine yakın olduğu bulundu. Çalışma Archives of internal Medicine'de yayınlandı.
E vitamininin kanda az olması hafıza problemlerine yol açar.
Sonuçları Amerikan Journal of Epidemiology'rim 1 Temmuz 1999 sayısında yayınlanan bir çalışmada, yaşı 60 ve üstü olan 4.809 kişinin hafızaları ile kan vitamin seviyeleri arasındaki ilişki incelendi. E vitamini seviyeleri yüksek olanlarda hafıza performansı daha iyi idi. Hafıza ile A ve C vitaminleri arasında ise ilişki yoktu. Araştırmacılar yetersiz beslenen kişilerde dengeli beslenenlere göre daha fazla hafıza kaybı olduğunu belirtiyorlar.



